Carmen Pizzorni
-
Professore associato
-
Dipartimento di medicina interna e specialità mediche - DIMI
-
Dipartimento di medicina interna e specialità mediche - DIMI
MEDS-09/C - Reumatologia
Didattica
Insegnamenti
2025 - 2026
-
REUMATOLOGIA (cod. 67382)
CORSO DI LAUREA MAGISTRALE (CICLO UNICO) - MEDICINA E CHIRURGIA -
REUMATOLOGIA (cod. 67347)
CORSO DI LAUREA - PODOLOGIA -
TIROCINIO ABILITANTE AREA MEDICA (cod. 105111)
CORSO DI LAUREA MAGISTRALE (CICLO UNICO) - MEDICINA E CHIRURGIA -
TIROCINIO PROFESSIONALIZZANTE MEDICO-CHIRURGICO (cod. 80809)
CORSO DI LAUREA MAGISTRALE (CICLO UNICO) - MEDICINA E CHIRURGIA
2024 - 2025
-
REUMATOLOGIA (cod. 67347)
CORSO DI LAUREA - PODOLOGIA -
REUMATOLOGIA (cod. 67382)
CORSO DI LAUREA MAGISTRALE (CICLO UNICO) - MEDICINA E CHIRURGIA -
TIROCINIO ABILITANTE AREA MEDICA (cod. 105111)
CORSO DI LAUREA MAGISTRALE (CICLO UNICO) - MEDICINA E CHIRURGIA -
TIROCINIO PROFESSIONALIZZANTE MEDICO-CHIRURGICO (cod. 80809)
CORSO DI LAUREA MAGISTRALE (CICLO UNICO) - MEDICINA E CHIRURGIA
2023 - 2024
Ricerca
Pubblicazioni IRIS
-
Multicentre retrospective detection of nailfold videocapillaroscopy abnormalities in long covid patients
Anno: 2025 -
Nailfold videocapillaroscopy in juvenile dermatomyositis: detailed correlations between microvascular abnormalities with clinical and laboratory parameters from an observational retrospective single-center study
Anno: 2025 -
POS1087 Heart involvement evaluation by speckle-tracking global longitudinal strain as further predictor of organ damage in Systemic Sclerosis according to microvascular status
Anno: 2025 -
POS0132 POLYMYALGIA RHEUMATICA AND GIANT CELL ARTERITIS INDUCED BY IMMUNE CHECKPOINT INHIBITORS: A SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS REVEALING KEY DIFFERENCES WITH THE IDIOPATHIC FORMS
Anno: 2025 -
POS0568 Progressive microvascular abnormalities detectable overtime by nailfold videocapillaroscopy in long-COVID patients: a multicenter Italian investigation
Anno: 2025

- carmen.pizzorni@unige.it
Ricevimento
Previo appuntamento tramite mail:
carmen.pizzorni@unige.it